Udary i choroby serca

Profilaktyczny Screening

Termografia to klinicznie cenna aplikacja jako wskaźnik wczesnego ostrzegania przed chorobami serca, zwłaszcza miażdżycą. Procedura ta może ujawnić możliwość zawału serca lub udaru mózgu, definiując obszary zmniejszonej energii i przepływu krwi.

Lekarze medycyny poprzez określone wzorca bazowego wytyczonego w organizmie gdzie miażdżyca praktycznie nie występuje oraz określenie zmian temperatury obszaru badanego na tle tkanek otaczających lub symetryczności badanego obszaru są w stanie wykryć miejsce gdzie miażdżyca występuje i dokładnie je wskazać. Jeśli występuje miażdżyca, pogrubienie i stwardnienie tętnic, termografia pozwala nam zobaczyć stopniowe pogarszający się przepływ energii podczerwieni wzdłuż zwężonej tętnicy. Jest to dowód na ograniczenie przepływu krwi w tętnicach, które mogą wskazywać, że proces choroby serca jest w toku. Dzięki badaniu i wizualizacji problemu można podjąć działania, które mogą ograniczyć dalszy rozwój choroby.

Badania kliniczne, w ciągu ostatnich czterdziestu lat, z wykorzystaniem najnowszych technologii wykazały, że termografia stanowi najbardziej wrażliwy (98%) i dokładny (96%) wskaźnik choroby serca. Ponad to jest to metoda nieinwazyjna, bez promieniowania rentgenowskiego, bez kontrastu, stresu, lub jakiegokolwiek ryzyka dla pacjenta podczas wykonywanie skanu.

Termografia to narzędzie wczesnego ostrzegania, które może zapobiegać rozwoju miażdżycy. Pomaga w identyfikacji osób z podwyższonym ryzykiem zawału serca lub udaru mózgu na tyle wcześnie, aby skuteczne, nieinwazyjne działania naprawcze zostały podjęte. Termografia może także umożliwić monitorowanie postępów pacjenta podczas kuracji leczniczych.

Udar mózgu jest w Polsce trzecią co do częstości przyczyną zgonów. Każdego roku z powodu udaru umiera więcej niż 30 tysięcy Polaków, a kolejnych 40 tysięcy zapada na udar nie kończący się zgonem. Udar mózgu jest także czwartą najczęstszą przyczyną utraty lat zdrowego życia oraz główną przyczyną inwalidztwa u osób po 40 roku życia.

Miażdżyca (znana również jako miażdżycową chorobą naczyń lub ASVD) jest stanem, w którym ściany tętnicy, zwężają się w wyniku gromadzenia sie materiałów tłuszczowych, takich jak cholesterol. Wczesne rozpoznanie jest ważne, ponieważ poprzez natychmiastową reakcję i profilaktykę np. zmianę stylu życia, wprowadzenie odpowiedniej diety oraz redukcję sresu możemy zapobiegać dalszemu rozwoju choroby.